Jak dobrze rozliczyć leasing?

podatki1

Obecnie wielu przedsiębiorców posiada problemy finansowe lub przeszkody w spłacie zadłużenia. Dobrym rozwiązaniem dla małych firm jest wybranie leasingu. Decydują się na niego właściciele, którzy zmuszeni są do zakupu pojazdu mechanicznego. Niestety nie każdy potrafi właściwie rozliczyć leasing w księgach rachunkowych. Jak to zrobić, aby działać zgodnie z prawem?

Leasing operacyjny jest elastycznym rozwiązaniem, bowiem dopasowuje się do jednostkowych potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. Aby skorzystać z tej opcji trzeba posiadać jedynie 5-10% kredytowanej sumy. To ułatwia działanie mniejszym firmom, które posiadają problemy finansowe.

Należy wyjaśnić, że właściciel firmy, który korzysta z leasingu powinien wnieść opłaty amortyzacyjne od wskazanego przedmiotu umowy leasingowej. Inne koszty uzależnione są od specyfiki leasingu oraz warunków korzystania. Zdarza się, że przedsiębiorca samodzielnie ponosi koszty za wszelkie szkody i naprawy.

Obecnie najczęściej wybierany jest leasing operacyjny i finansowych. W obu przypadkach koszty szacowane są metodą liniową. Trzeba jednak pamiętać, że każda umowa jest inna i musi być rozpatrywana osobno.

Posted Under

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *